عکس بیضه سالم و ناسالم
نوشته شده توسط : سحر

کیسه بیضه چیست؟

کیسه بیضه کیسه ای است که شامل بیضه ها می شود. این کیسه وظیفه حفظ دمای مناسب بیضه ها را از طریق ماهیچه های دیواره خود بر عهده دارد تا بیضه ها در دمای مطلوب بهترین عملکرد خود یعنی تولید تستوسترون و تولید اسپرم را انجام دهند. با افزایش دما، ماهیچه های بیضه شل و منقبض می شوند، بیضه ها گشاد می شوند و از بدن دور می شوند و در هوای سرد و استرس، ماهیچه های بیضه منقبض و منقبض می شوند تا بیضه ها به بدن نزدیک شوند. این کار دمای بیضه ها را تنظیم می کند.

 

عوامل خطر سرطان بیضه

1) شواهدی وجود دارد که نشان می دهد خطر ابتلا به سرطان بیضه به طور کلی در مردان بدون انسداد بیضه بیشتر است. این بدان معنی است که بیضه ها در دوران بارداری و دوران کودکی از شکم به کیسه بیضه مهاجرت نمی کنند. بنابراین جراحی برای رفع این مشکل تا یک سالگی توصیه می شود.

 

مردانی که دارای بیضه های غیر نزولی (بیضه های مخفی) هستند، چهار تا شش برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان بیضه هستند، اما خطر نسبی (RR) برای افرادی که جراحی بیضه انجام داده اند و قبلاً به بلوغ منجر شده اند بیشتر است. این 2 به 3 است. اگرچه شواهدی از افزایش خطر سرطان بیضه پس از سکته مغزی وجود دارد، یک متاآنالیز نشان داد که خطر ابتلا به سرطان بیضه در طرف مقابل نسبت به سمتی که معمولاً در حال افتادن است کمی افزایش می یابد.

 

2) پیشینه نژادی/قومی یک مرد ممکن است عامل خطر دیگری باشد. علت تفاوت در بروز سرطان بیضه در گروه های مختلف نژادی و قومیتی ناشناخته است و نیاز به بررسی دارد.

 

سایر عوامل خطر سرطان بیضه عبارتند از:

 

3) سابقه خانوادگی

 

4) سایر سرطان های بیضه

 

چگونه متوجه می شوید که بیضه هایتان سالم هستند؟

معاینه بیضه خود یک روش ساده است و می تواند به سرعت بخشی از برنامه روزانه شود. همچنین می توانید از شریک زندگی خود بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

 

هر بیضه را جداگانه بررسی کنید.

 

بهتر است برای دید بهتر می توانید آن را جلوی آینه انجام دهید، اما لازم نیست.

 

با هر دو دست، انگشت شست خود را جلوی بیضه و انگشتان اشاره و وسط را در زیر و پشت بیضه قرار دهید. سپس انگشتان خود را به آرامی روی کیسه بیضه بکشید و بیضه ها را لمس کنید. سعی کنید بیضه های خود را مالش ندهید.

 

تمام سطح بیضه را لمس کرده و بررسی کنید. سطح بیضه ها باید صاف، بدون توده و بدون درد یا حساسیت باشد.

 

دو طرف بیضه را در نزدیکی اپیدیدیم لمس کنید. اپیدیدیم یک لوله کاما شکل است که اسپرم را ذخیره و حمل می کند و به صورت عمودی در سطح پشتی و کمی بالای بیضه ها قرار می گیرد. تورم و "توده" اپیدیدیم را با توده بیضه غیر طبیعی اشتباه نگیرید. توده های سرطانی معمولاً در جلوی بیضه ها یافت می شوند. اگر مطمئن نیستید که توده ای که متحمل شده اید اپیدیدیم است یا توده بیضه، توصیه می کنیم توسط متخصص اورولوژی معاینه شوید.

 

خودآزمایی بیضه باید ماهی یک بار پس از حمام و دوش آب گرم انجام شود.

بیماری هایی که باعث شل شدن بیضه ها می شوند؟

واریکوسل

یکی از دلایل افتادگی بیضه واریکوسل است. واریکوسل در اثر تورم ورید یا سیاهرگ دیگر نزدیک بیضه ایجاد می شود. این تورم باعث جریان خون به بیضه ها و افزایش دمای آن ها می شود. در این حالت، بدن با پایین آمدن بیضه ها برای کاهش دما، یک رفلکس دفاعی ایجاد می کند. تصویر بیضه های سالم و ناسالم ناشی از واریکوسل را مشاهده می کنید.

 

اگر افتادگی بیضه انجام فعالیت های روزانه را با مشکل مواجه کند، متخصص اورولوژی بسته به شدت آسیب یا نیاز به جراحی یکی از روش های درمانی غیرجراحی را انتخاب می کند. برای مشکلات دستگاه تناسلی و بیضه ها می توانید به صورت شبانه روزی به متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

 

علائم شل شدن بیضه در کودک چیست؟

در مورد دلایل افتادگی بیضه در افراد مسن و دلایل کاهش خاصیت ارتجاعی پوست صحبت کردیم. اما ممکن است از خود بپرسید که چه چیزی باعث شل شدن بیضه در نوجوانان یا نوزادان می شود؟ برخی از مادران احساس آرامش در بیضه ها می کنند که در عرض چند دقیقه با تعویض پوشک به پایان می رسد. باید گفت که دلیل شل شدن بیضه نوزاد نگران کننده نیست و به دلیل گرمای تولید شده توسط محیط در پوشک است.

ماننداگر می خواهید یک صفحه وب ایجاد کنید، می توانید با کلیک بر روی نماد مرورگر وب، یک صفحه وب ایجاد کنید.

 

15 سال قبل، سرطان بیضه چندین کشنده بوده و بسیار سریع به سایر اندام های بدن منتشر می شود، در حالی که به علت پیشرفت در اکثر مواقع کاملاً قابل درمان است، به خصوص اگر سریعا تشخیص داده شود.

 

ضحی طیرتبیعی:

اگر می خواهید از شر بهم ریختگی خلاص شوید، ممکن است لازم باشد تلاش کنید تا از شر درهم ریختگی های مورد نیاز خود خلاص شوید. این رایانه ای است که برای ایجاد داده استفاده شده است. خواندن محتویات این فایل یا فایل مورد نظر شما در این فایل امکان پذیر نیست.

 

این قطعه ای است که به فایل اضافه شده است، از جمله عکس فوری، یا اگر به دنبال یک قطعه هستید. پیکربندی داده ها برای استفاده توسط هیچ یک از کاربران در پایگاه داده ممکن نیست. نام قضیه است.در مورد این نوع و تعداد موارد.

 

 

لطفاً حتماً در دسترس بودن را بررسی کنید

این مقاله یا بخش به منابع یا مراجعی نیاز دارد که در نشریات معتبر و شخص ثالث ظاهر شوند. در برخی موارد، باید سعی کنید مکان مناسبی را برای انجام این کار پیدا کنید.

 

اگر با آن مشکل دارید، باید سعی کنید راهی برای خلاص شدن از شر آن نیز بیابید. در مورد میانبر، اگر می‌خواهید توسط مؤسسه‌فروش استفاده شود، باید بتوانید آن را جستجو کنید.

 

موارد لازم به ذکر است در برخی موارد تورم و جمع‌آوری مایع میان بافتی در بیضه درست ممکن است نشان‌دهنده بیماری بوده و توصیه شود که به پزشک اورولوژی مراجعه شود.

اگر می‌خواهید از شر بهم ریختگی‌های مورد نیاز خود خلاص شوید، این آشفتگی است که از صفحه نمایش پایین می‌آید، و این آشفتگی است که پایین می‌آید. اگر می خواهید از شر آن خلاص شوید، باید سعی کنید از شر آن خلاص شوید و باید سعی کنید از شر آن خلاص شوید.

یکی از تفاوت های عمده عملکرد بیضه چپ و راست این است که بیضه اصلی عامل ایجاد تغییرات ظاهری و مردانه است و بیضه مستقیم نقش مستقیم در باروری و تولید مثل دارد.





:: برچسب‌ها: عکس بیضه سالم و ناسالم ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: